Aktualności

KRAJOZNAWCZA WYCIECZKA DO BERLINA

14.09. – 17. 09.2022 r. - KRAJOZNAWCZA WYCIECZKA DO BERLINA DLA UCZNIÓW KLAS VI — VIII

Prawie cały pierwszy dzień wycieczki spędziliśmy w podróży, a południowe zwiedzanie rozpoczęliśmy od Międzyrzecza. Tam zaczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem MRU — długość całej trasy to około 2500 metrów wraz z zespołem koszarowo-technicznym. Podziemnym korytarzem doszliśmy do dworca kolejki wąskotorowej. Niesamowite miejsce!!! Następnie ruszyliśmy w dalszą podróż, czyli do Słubic, gdzie czekała na nas przepyszna obiadokolacja. Po dniu pełnym wrażeń zakwaterowaliśmy się i udaliśmy się w objęcia Morfeusza.

Kolejny dzień spędziliśmy na Tropikalnej Wyspie. Las tropikalny, błękitne morze, laguny i piaszczyste plaże zapraszały nas do wypoczynku. Egzotyczne parki i ogrody z orchideami to doznania dla wszystkich zmysłów. W tropikalnej wiosce mogliśmy zobaczyć domki typowe dla Tajlandii, Bali, Borneo, Polinezji, Amazonii i Kongo. W godzinach popołudniowych ruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. To był cudowny dzień.

Kolejnego dnia zdobywaliśmy Berlin. Wycieczka ukierunkowana była na czynny wypoczynek, rekreację i podziwianie wspaniałych widoków. Wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy barokową rezydencję Charlottenburg, oglądaliśmy fragmenty muru berlińskiego, Bramę Brandenburską i Reichstag. Następnie udaliśmy się pod barokową Katedrę św. Jadwigi. Kolejny punkt programu to wejście do Muzeum Pergamońskiego oraz wizyta w Bundestagu.

Niestety wszystko, co dobre szybko się kończy i trzeba było wracać do domu. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Poznaniu, który urzekł nas swoją historią, pięknymi legendami i budowlami. Wieczorem cali i zdrowi wróciliśmy do domów.

Nad naszym bezpieczeństwem czuwali: p. Ewa Gazda, p. Marta Kujawa, p. Maria Łoskot i p. Bartłomiej Michta. Ślicznie dziękujemy za profesjonalną opiekę i cudownie spędzony czas.