Aktualności

Wycieczka w Bieszczady

Dnia 17 maja 2023 r. uczniowie klas Vabc i VIII b wyruszyli na trzydniową wycieczkę w Bieszczady (Beskid Niski).

Pierwszego dnia zwiedziliśmy zespół klasztoru o.o. Bernardynów w Leżajsku oraz zamek, park i powozownie w Łańcucie.

Drugiego dnia udaliśmy się do Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. W skansenie odwiedziliśmy m.in. chatę nauczyciela, kowala, Żyda, czy obejrzeliśmy chatę Bojków. Weszliśmy też do synagogi i cerkwi. Następnie pojechaliśmy do rezerwatu przyrodniczego, gdzie obejrzeliśmy ruiny zamku Kmitów oraz weszliśmy na Górę Sobień. Następnie obejrzeliśmy wspaniały masyw górski zwany Kamień Leski.

Z rezerwatu przyrody pojechaliśmy nad zaporę w Solinie, gdzie odbyliśmy rejs po Jeziorze Solińskim. Po spacerze po tamie i zakupie pamiątek wróciliśmy na miejsce noclegowe do Ustrzyk Dolnych.

Ostatniego dnia odwiedziliśmy Iwonicz - Zdrój, Krosno i Rzeszów. W Krośnie zwiedziliśmy Muzeum Podkarpackie.

Opiekunami na wycieczce byli: p. Maria Łoskot, p. Katarzyna Szostak, p. Beata Kondej oraz p. Witold Sierański.